Posted by: pesandansampai | 23 January 2010

Minyak Wangi Oud dan Amor Amor

Oud adalah wangian diguna sejak sekian lama. Rasulullah SAW amat menyukai bau-bauan. Oud adalah antara kesukaan Rasulullah SAW. Oud adalah berasal dari teras kayu gaharu.
Para sahabat akan bertanya pada Rasulullah SAW “adakah hari ini ada wahyu sampai kepada Tuan? Kerana kami ada tercium bau oud.” (Lebih kurang maksud).

Amor Amor adalah campuran dari Jasmin, vanilla dan blackcurrant. Bauan yang tidak terlalu kuat tetapi lembut untuk wanita.

Oud dari India sebotol RM5 (3ml).
Amor Amor untuk wanita RM7 (3ml).


Responses

  1. waa. ada jual online yer.
    kalau nak bayar pakai maybank2u boleh?
    barang tu dijangka sampai berapa hari ya?

    • cara2 nak order ada kat “order”.
      JazakAllah

  2. Assalamualaikum

    abg boleh iklan di blogkarkun tersebut

    utk diletak di bhgn menu kiri bawah

    bhgn iklan

    nnt sy usaha kan Insya Allah

  3. salam,

    Oud mcamna wangi dia ek? Tahan berapa lama?

    Klu tempat sy, Madinah & Sultanah yg top.. mana lebih best?

    Pos kat sabah + berapa hinggit?

    jzkk

    • Asalamualaikum tuan!

      Oud baunya kuat. Org Arab sangat suka bau oud. Kalau yg mahal sehingga rm1ribu utk botol kecil. Tapi yg ni biasa jual dikedai arab dalam rm40.
      Sultanah madinah bau dia harum. Tapi oud baunya kalau tak biasa tak berapa suka. Tapi oud ni kesukaan Rasulullah. Kalau nk pos kena tengok caj poslaju. Mungkin bawah rm20. Saya pun tak berapa tahu. Kena timbang dulu. 

      JazakAllahkhair

  4. salam..utk wanita hanya amor amor sahaja ke??

    • Wa’alaikummussalaam. kalau nak OneDrop pun ada. sebotol RM7 tak termasuk poslaju. Sila search google untuk jenis2 perfume OneDrop


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: